Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Chanel no. 5

Nazwa „Chanel N° 5” („Chanel nr 5”) pochodzi od ślepej próby, w której Ernest Beaux przedstawił Gabrielle Chanel pięć kompozycji zapachowych, z których wybrała ostatnią 5 próbkę. Według innych źródeł cyfra 5 była jej ulubioną, dlatego nazwała tak swoje perfumy. Pierwsze flakony No. 5 trafiły do klientów na Boże Narodzenie 1921 roku. Produkcji perfum nie podjęła się firma należąca bezpośrednio do Gabrielle „Coco” Chanel, lecz konsorcjum, w którym projektantka mody miała 10% udziałów.

Skład perfum jest niezwykle złożony i trzymany w ogromnej tajemnicy. Wiadomo, że wśród składników można znaleźć m.in. jaśmin, różę stulistną, irys, ylang ylang, wetiweria, wanilię, ambrę oraz olejek sandałowy.

Buteleczka „Chanel N° 5″ w ciągu minionych siedemdziesięciu lat pięciokrotnie ulegała subtelnym zmianom. Mniej więcej co 20 lat jest lekko modyfikowana tak, by przystawała do nowej epoki. Chanel N° 5” upodobała sobie Marilyn Monroe, zaś reklamowały je Catherine Deneuve, Carole Bouquet, Nicole Kidman, Estella Warren.

Dla Chanel, numer pięć był szczególnie ceniony jako oznaczający czystą postać rzeczy, jej ducha, jej mistyczne znaczenie.

„Przedstawiam moje kolekcje sukni na piątego maja, w piątym miesiącu roku, a więc niech będzie to liczba pięć ” powiedziała wybierając numer próbki perfum.

Pierwsza butelka wyprodukowana w 1919 roku różniła się od butelki Chanel No.5 znanej dzisiaj. Oryginalny pojemnik miał małe, delikatne, zaokrąglone krawędzie i był sprzedawany tylko w butikach Chanel na zlecenie klientów.

W przeciwieństwie do butelki, która pozostała taka sama od przebudowy w 1924 roku, zakrętka przeszła liczne modyfikacje. Oryginalny korek był mały i szklany. Ośmioboczna zatyczka, która stała się podpisem marki, została ustanowiony w 1924 roku, kiedy został zmieniony kształt butelki. W 1950 korek ścięto skośnie, a butelka była od tamtego czasu grubsza i mniej delikatna.W 1970 roku korek udoskonalono, ale w 1986 roku jego proporcje zostały zmienione więc jego rozmiar był bardziej harmonijny ze skalą butelki.

Kieszonkowe flakony opracowane do wykonania w torebce zostały wprowadzone w 1934 roku. Cena i wielkość opakowania zostały opracowane w celu odwołania się do szerszej bazy klientów.

*Obecny wygląd perfum

* Ewolucja butelki

N5HistoryBottle_enhancedpdp

*Reklama perfum

ChanelNo5Ad1

 

Źródła:

http://kobieta.interia.pl/archiwum/news-coco-chanel-i-jej-szczesliwa-piatka,nId,405235

http://www.femalefatal.com/wp-content/uploads/2013/05/ChanelNo5Ad1.jpg

http://www.zeberka.pl/art/historia-perfum-chanel-no-5-26135:

http://www.zeberka.pl/img_new/2013/10/10/the-evolution-of-the-chanel-no5-bottle.jpg

http://blog.mohito.pl/wp-content/uploads/2013/06/N5HistoryBottle_enhancedpdp.jpg

http://www.thegloss.com/2010/10/29/beauty/is-chanel-no-5-an-older-womans-perfume/

Dodaj komentarz